להרשמה

בסיור זה נכיר את שכונות מופלאות בירושלים שכונות המחברות עבר, הווה ועתיד. שכונות שייסודן חסד בקרן משה מונטיפיורי, המשכן בחיי שכנות עשירים בערבות הדדית, ובדמותו של רבי אריה לוין, "רב האסירים", ובימינו בדמות הרב והרבנית קאפח. במהלך הסיור נעבור ליד ביתו של רבי אריה לוין, נדבר על דמותו, ונבקר במקומות בהם פעל: בית כנסת זוהרי חמה, ישיבת "עץ חיים", בי"כ "עולי הגרדום" ועוד. נכיר בתי כנסת בשכונה, עדות ומנהגים ואיך כל התפילות בכל הנוסחים מכוונות בסופו של דבר למקום אחד ולמרות השוני הנראה, רב הדומה והמשותף: דרך מעשה החסד ועד פנימיות הלב.
מומלץ לשלב שחקנים שיוסיפו לאווירת הסיור ולהווי השכונה.

"ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה"

סיור בעיר העתיקה –
נתחיל את הסיור בשכונת משכנות שאננים שם נדבר על מדרש שלושת המפתחות שניתנו לעם ישראל על מנת שיוכל לחזור בתשובה: תשובה, תפילה וצדקה. נזכיר את בונה השכונה משה מונטיפיורי, את מעשי הצדקה שעשה ותרומתו ליהודי ירושלים וא"י, ונכיר את דמותו הפחות ידועה של הנדבן יהודה טורא.
נמשיך לגיא בן הינום, מקום נמוך פיזית ורוחנית אליו הגיע עם ישראל בעובדו עבודת המולך בימי הבית הראשון. נזכיר את חיזקיה המלך שהחזיר בתשובה את העם והכחיד את העבודה הזרה, וכן ירמיהו הנביא שהתנבא במקום זה כאומרים תחילתה של תשובה מהמקום הנמוך ביותר. נמשיך להר ציון ובו קבר דוד ש"הקים עולה של תשובה" וחיבר רבים ממזמורי התהילים השזורים בתפילותינו. ניכנס לעיר העתיקה ונדבר על משמעות התפילה, תפילה בציבור מול תפילת יחיד, תפילה מסידור ותפילת הנשמה דרך מעבר בבתי הכנסת העתיקים המתחדשים ברובע, תצפית גגות ועוד.
אופציה לליווי הסיור ברקע מוזיקלי ובשחקנים שיוסיפו לצבעוניות הסיור.

"כעיר שחוברה לה יחדיו"

סיור בעקבות הרב קוק ומשנתו – מיועד לגילאי התיכון בלבד
נתחיל בזווית פחות מוכרת של ירושלים תצפית מהר הזיתים לכיוון שער הרחמים והר הבית. נגיע לקברו של הרב בבית הקברות בהר הזיתים. נמשיך בנסיעה לשכונת בית דוד ובית הרב קוק. נספר על ירושלים בתקופתו של הרב, נסייר לאורך רחוב הנביאים, נספר את סיפורי התקופה ותפיסתו של הרב שחיבר וקיבל את כולם דתיים וחילונים, ציונים וחרדים. בסוף הסיור ניסע לאמירת סליחות בכותל.

"הנה כחומר ביד היוצר"
סיור לאורך גיא בן הינום לאור נבואותיו ותקופתו של הנביא ירמיהו.

נתחיל את הסיור בגיא בן הינום. נחזור אחורה בציר הזמן, לסוף ימי הבית הראשון ולגבולה של העיר ירושלים. נכיר את התקופה, את מלכי יהודה והנביא ירמיה. תוך כדי ההליכה בגיא נכיר את התמודדותו של נביא, את השפעתו על הסובבים אותו ואת השפעת נבואותיו על עצמו. תוך כדי סיור נקפוץ בציר הזמן חזרה אלינו: כיצד אנו יכולים לקחת כוחות להתמודדות עם משימות חיינו ושליחותינו. נגיע לסביבות עין רוגל, נעלה לאורך ה"גיא" ונסיים בכותל.

אופציה לליווי הסיור ברקע מוזיקלי ובסדנת פיסול בחימר.

"בעקבות נביאים וחולמים"
סיור ברחוב הנביאים – מיועד לגילאי התיכון בלבד.

את הסיור נתחיל בכיכר הדוידקה, ניפרד מהמולת העיר וניכנס לאחד הרחובות המופלאים של ירושלים – רחוב הנביאים. נעבור בין בתי השכונה, נגיע לביתה של רחל המשוררת, ביתו של אליעזר בן יהודה מחיה השפה העברית, רחוב החבשים ועוד. נספר את סיפורי השכונה ואנשיה תוך כדי התייחסות לחזרה למקורות כחלק מתהליך החזרה בתשובה. בהמשך נעבור דרך שכונת "בית דוד", ביתו של הרב קוק בית אנה טיכו הציירת ונסיים במגרש הרוסים.
מומלץ לשלב נגנים ושחקנים לאורך הדרך, שיוסיפו חוויה נוספת לסיור.

"בעקבות בתי הכנסת והתפילות בעיר העתיקה"

נדבר על כוחה של התפילה כאחד משלושת האמצעים לביטול גזירות.
נתחיל את הסיור בקבר דוד אשר בהר ציון, שם נדבר על תפילות דוד וספר התהילים, נמשיך לבין חומות העיר העתיקה, נעסוק בבתי הכנסת השונים ברובע והתפילות הנערכות בהם, בניהם: בית כנסת החורבה, תפילת המקובלים בישיבת בית-אל, בית כנסת הרמב"ן והמסגד ש"הופיע" לצדו, ארבעת בתי הכנסת הספרדיים וגובהם הסמלי.
נסיים בתצפית על הר הבית, "תל שכל פיות פונים בו", ונרד לתפילה בכותל.
סיור אור קולי – עם גרשון בר כוכבא

עליות ומורדות היו מנת חלקה של ירושלים משך אלפי שנות קיומה.
כשהיינו טובים – היינו על ההר – הר המוריה, וכשהיינו פחות טובים – נפלנו לגיא בן הינום – לגיהנום.
הבחירה בידינו: האם להיות על ההר או בגיא. בעיר אשר בחר ה' שם מתחברים אל ה'.
נצא לסיור ממשכנות שאננים (לצאת מן החומות) נרד לגיא בן הינום, ומשם נעלה להר ציון ונסיים בכותל. הקרנה אור קולית בשילוב אמצעים פירוטכניים על מצוקי גיא בן הנום, מאפשרים העברת, המחשת והטמעת המסרים היהודיים. מרק וכיבוד קל שיוגש בפינת החומה ועוד הפתעות שהופכות את הסיור לחוויה בלתי נשכחת!

להרשמה