הדרך מערבה סיפורה של ירושלים לאורכו של רחוב יפו

בהדרכת: יונתן לוקימסון

מספר מפגשים: 4

להצטרפות לקבוצת ה-WhatsApp של סדרת הסיורים "הדרך מערבה" בהדרכת יונתן לוקימסון

 

 

בסדרת סיורים זו נצא משער יפו מערבה; נעבור בין השכונות והסיפורים, הבתים והתושבים ובין האירועים שעיצבו את המציאות בה אנו חיים.

מפגש מס' 1

יום שלישי כ"ז חשון תשפ"ב (2.11.21)

שעה: 18:30

משך הסיור: כשעתיים

יוצאים מהחומות – שער יפו וסביבתו

במהלך הסיור נכיר מקרוב את שער יפו וסביבתו, נספר על מגדל השעון וביתן בצלאל, ונצא אל השכונות הסמוכות לשער יפו, ממילא ומחנה ישראל. נכיר יחד את הסיפורים הלא מוכרים של האתרים הנמצאים מחוץ לחומה.

 

מפגש מס' 2

יום שלישי ה' כסלו (09.11.21)

שעה: 18:30

משך הסיור: כשעתיים

מחאות מחוץ לחומות – מגרש הרוסים, ושכונת מוסררה, בעקבות הפנתרים השחורים.

במהלך הסיור נכיר את מגרש הרוסים ואת המתחם הצרפתי, נרד אל שכונת מוסררה, ונדבר על ראשיתה של המחאה החברתית בישראל, את הסיור נסיים בכיכר ציון ששמשה כבמה היסטוריות לחלק מההפגנות החשובות בתולדות מדינת ישראל.

 

מפגש מס' 3

יום שלישי י"ב כסלו (16.11.21)

שעה: 18:30

משך הסיור: כשעתיים.

מסביב ללב העיר – במהלך סיור זה נכיר את ליבו של רחוב יפו, נעבור בין המבנים ההיסטוריים לשכונות שהתפתחו מסביב לדרך הראשית, בין תחילת התפתחותו של הרחוב למהלכי הג'נטרופיקציה המתרחשים כיום מעל ומתחת לפני השטח, במהלך הסיור נסטה מהרחוב הראשי אל הרחובות הסמוכים בעקבות הסיפורים שיובילו אותנו אל ביתו של הרב קוק, ביתם של  ד"ר אברהם ואנה טיכו ועוד…

 

מפגש מס' 4

יום שלישי י"ט כסלו 23.11.21

שעה: 18:30

משך הסיור: כשעתיים.

מערבה לעיר – בסיור זה נגיע אל שכונות הנחלאות והזיכרונות שנבנו סביב לשוק מחנה יהודה; נכיר את סיפורן של השכונות, ואת ייחודן, נעבור ליד ה"שעון המחייך", ונכיר את סיפורם של האדמו"רים שנקברו בניגוד להלכה, בהמשך נבקר בשכונות שנבנו משני צדי שוק מחנה יהודה, נכיר את עבודות הגרפיטי בשוק ואת פרויקט "טאבולה ראסה", ונספר על המשפחות שמיסדו את השוק בנקודה שבה נגמרת ירושלים "הישנה" ומתחיל סיפורה של ירושלים החדשה.

 

להרשמה לחצו כאן