השביל הזה מתחיל כאן 🌹

מגוון סיורי יום עם מיטב במדריכים שירחיבו לכם את האופקים ויספקו לכם חוויה מיוחדת!

יום ראשון ב' אדר 14.2 | שיירות בדרך אל העיר

בימי מלחמת העצמאות, שימש הכביש כדרך היחידה לירושלים וקרבות רבים נערכו בסביבתו. נטייל בעקבות סיפורי הלוחמים, מלווי השיירות ואתרי הקרבות ונלמד על חטיבת הראל, דרך בורמה והאנשים שעשו את המלחמה.

מדריך: עזרי רקנטי

נקודת מפגש: תחנת הדלק שורש

 

יום שני ג' אדר 15.2 | מעיינות וחקלאות בהר

הרי ירושלים מלאים במעיינות הפורצים מעמקי ההר ומשמשים מזה שנים רבות לשתיה והשקיה. נלך אל הסטף, שם נלמד על היווצרות מעיינות, ניצול נכון של משאבי המים וחקלאות עתיקה שגם כיום מתבררת כשימושית.

מדריך: מאיר דנא-פיקאר

נקודת מפגש: חניון סטף עליון

 

יום שלישי ד' אדר 16.2| מעמק חברון 

הסיור יכלול את החידושים בעשור האחרון על מערת המכפלה ובמרחבה. נתחקה אחר מקום אוהלו של אברהם באלוני ממרא המקראית. נקלף את שכבות הבנייה המאוחרות ונאתר את השערים ההורדוסיים המקוריים במערת המכפלה. מי ומתי בנו את גרם המדרגות בהן אנו עולים ונכנסים למערת המכפלה? המים בחברון: בריכת השולטן, האומנם? ונצפה על בית המרחץ (חמאם) הקדום ביותר בחברו

מדריך: ד"ר גרשון בר כוכבא

נקודת מפגש: רחבת מערת המכפלה

 

יום שלישי ד' אדר 16.2 | תנ"ך ומורשת בשפלת יהודה 

האזור משמש כרקע הגיאוגרפי לרבים מסיפורי התנ"ך – מיהודה, דרך שמשון ועד דוד המלך. נתחיל את הסיור בתל עזקה בעקבות ארועים חשובים שארעו באזור ונלמד את הפסוקים דרך המקומות והנופים.

מדריך: עזרי רקנטי

נקודת מפגש: תחנת דלק צומת האלה

 

יום רביעי ה' אדר 17.2 | יהודים ברובע המוסלמי

אמנם הרובע נקרא "מוסלמי" אך משמש כיום וגם בעבר הלא רחוק כמקום מגורים ליהודים רבים. נסייר בעקבות הדמויות והבתים ונתוודע להתיישבות היהודית המתחדשת בעשרות השנים האחרונות באזור פחות מוכר של העיר העתיקה.

מדריך: אסף דל

נקודת מפגש: בכניסה למנהרות הכותל

 

יום חמישי ו' אדר 18.2 | ושבו בנים לגבולם 

מוזמנים לסיור בעקבות סיפורי תנ"ך ומורשת בגוש עציון. נבקר במגדל עדר המקראית אך גם במגדל עדר המושבה. נתחקה אחר מערכות המים לירושלים בעבר ונספר על מורשת קרב, התיישבות בעבר והתיישבות בהווה.

מדריך: אסף דל

נקודת מפגש: הפינה החמה לחייל בצומת הגוש

 

הסיורים יתחילו בשעה 11:00 ויימשכו כ-3 שעות

מחיר למשתתף 50 ₪

הסיור עם ד"ר גרשון בר כוכבא 120 ש"ח

 

להרשמה