סיורי משפחות 👨‍👩‍👦‍👦

אז עכשיו כשאפשר לצאת מהבית, הכנו לכם מגוון אפשרויות לעשות את זה!

בוחרים תאריך, שעה ומסלול מהרשימה, ממלאים טופס הרשמה, ואנחנו חוזרים אליכם עם מדריך פרטי שיוביל אתכם.

מחיר: 150 ש"ח בלבד למשפחה, עד תשעה משתתפים.

 

שביל הבורות והבארות
נפתח בתצפית מתל עזקה אל עמק האלה ונשמע את סיפור הגבורה התנכ"י של דוד מול גלית. משם נמשיך בהליכה נעימה וקלילה אל שביל הבורות והבארות, מול הנוף עוצר הנשימה של השפלה ופריחת החורף המרהיבה.
המסלול מעגלי
רמת קושי: קלה-בינונית

חורבת מדרס
בלב השפלה נגלה את ארץ אלף המערות. נכיר מקרוב את ההתיישבות בימי מרד בר כוכבא, נשמע את סיפור המרד המרתק ונלך בצעדיהם של גיבורי המרד במערות המסתור. נלמד על דרך היווצרותן של המערות השונות. , המסלול כולל זחילה במערות (לא חובה). כדאי להביא פנס.
המסלול מעגלי
רמת קושי: קלה

חורבת בורגין
נלך בין שבילי השפלה בתחום פארק עדולם, בעקבותיהם של לוחמי בר כוכבא במערות המסתור. נבצע תצפית אל האזור הקרוב והרחוק ונראה את שרידי ההתיישבות העתיקה מימי בית שני תוך התפעמות מהנוף הקסום של פריחת החורף. , המסלול כולל זחילה במערות (לא חובה). כדאי להביא פנס.
המסלול מעגלי
רמת קושי: קלה

יד קנדי-עין שריג (שביל המעיינות)
נתחיל ביד קנדי, שם נצפה על הרי ירושלים ונלמד על המבנה שלהם. משם נמשיך במסלול משופע במעיינות צלולים ונשמע על דרך היווצרותם. נראה את הפריחה היפה של הרי ירושלים ואולי אפילו נפגוש את החיות הפוקדות אותם. ניתן להיכנס למעיינות. מומלץ להביא בגדים להחלפה.
המסלול אינו מעגלי אך ניתן לחזור באוטובוס לנקודת ההתחלה.
רמת קושי: קלה. 

נחל מערה
מחניון מערת התאומים נלך בין עצי החורש הים תיכוני. נגיע למערת התאומים, מקום משכנם של העטלפים ונשמע את סיפור המטמון שהתגלה שם. משם נלך ונהנה מאטרקציה טבעית שאסור לפספס – מגלשות האבן!
לא ניתן להיכנס למערת העטלפים בשל מגבלות הקורונה.

המסלול מעגלי
רמת קושי: קלה-בינונית

סטף
נבקר בכפר הקדום 'סטף' ונראה מקרוב את החקלאות בהר שקיימה את אנשי הכפר ונלמד על חקלאות שלחין ובעל. נכיר את המעיינות הנובעים במקום ונזחל בניקבה לאחר ששמענו על אופן היווצרותם של מעיינות בהרי ירושלים.
ניתן להיכנס למעיין ולנקבה – מומלץ להביא בגדי החלפה, נעליים למים ופנס.

המסלול מעגלי
רמת קושי: בינונית

פארק קנדה
נגיע לנקודת התצפית על עמק איילון, נכיר את סיפורי הגבורה של המקום- מתקופת יהושע בן נון, דרך קרבות החשמונאים ועד לימינו. נלך לאורך אמת המים הקדומה, בחורש הים תיכוני ונכיר את עצי הפרי והפריחה היפהפיה של המקום.
המסלול מעגלי
רמת קושי: קלה-בינונית

רכס שיירות
נצפה מרכסי ההרים על כביש 1- חזית הקרב הצרה של מלחמת העצמאות, נשמע את סיפורי השיירות וגיבוריה שנלחמו בעוז למען הקמת מדינת ישראל ושחרור הדרך ירושלים. נכיר מקרוב דמויות מהמלחמה ונשמע על תרומתם וסיפורם הייחודי.
המסלול מעגלי
רמת קושי: קלה-בינונית

חברון
בואו לבקר בעיר האבות, במקום בו הכל התחיל. העיר שמשלבת עבר, הווה ועתיד.
נפקוד את קברי האבות והאמהות ונשמע על ההתיישבות היהודית בחברון מאז ועד היום.
הגעה ברכב פרטי או אוטובוס. נסיים את היום בסיור פריחה בפארק אלון. ניתן להביא עגלות. יש אפשרות להתניידות עם רכב.
המסלול מעגלי
רמת קושי: קלה. 

נחל קטלב
נתחיל מבר-בהר ונמשיך בשביל מול הנוף עוצר הנשימה של הרי ירושלים ונחל שורק.
נפגוש את עצי הקטלב הייחודיים ונראה את הפריחה המגוונת. נעבור בתחנת הרכבת הישנה והראשונה בארץ ישראל ונסיים בנחל שורק.
המסלול אינו מעגלי ודורש שני רכבים.
רמת קושי: בינונית. לא מתאים לילדים ממש קטנים.

האלון הבודד ושביל המעיינות בגוש עציון
נתחיל באלון הבודד שבאלון שבות, יעד הכיסופים של ילדי גוש עציון במשך 19 שנה, שם נשמע את סיפור הקמת הגוש, נפילתו בתש"ח ואת ההקמה מחדש לאור סיפורי הגבורה של מקימיו במהלך השנים. לאחר מכן נסייר בשבילי גוש עציון ובמעיינות השופעים בו.
המסלול אינו מעגלי, ניתן לחזור באוטובוס לנקודת ההתחלה.
רמת קושי: בינונית

נחל חלילים ליפתא
נתחיל ממבשרת ציון שבפאתי ירושלים, נלך לאורכו של נחל חלילים היפהפה ונראה את מערות החלילים הקסומות שנתנו לנחל את שמו. משם נמשיך דרך עמק הארזים לעבר הכפר הקדום ליפתא אליו נטפס עד למעיין ונסיים בכניסה לירושלים.
המסלול אינו מעגלי, ניתן לחזור באוטובוס לנקודת ההתחלה.
רמת קושי: קשה

פלמחים-שפך נחל שורק
נצעד מחורשת הצנחנים לאורך נחל שורק עד לחולות מישור החוף ונסיים בקיבוץ פלמחים.
נשמע את סיפורו של נחל שורק ושיקומו מחדש, נחפש עקבות של החיות הפוקדות את החולות, ונראה את שפך הנחל אל הים.
המסלול אינו מעגלי ודורש שני רכבים.
רמת קושי: בינונית

ניצנים (שמורת החולות)
נתחיל בניצנים הישנה, שם נספר את סיפור הקמת הקיבוץ והמתיישבים בה, על גבורתם בהעלאת המעפילים לארץ, ולחימתם במלחמת העצמאות. נבקר ב"יד לאשה" להנצחת תרומתן של נשים ללחימה ומשם נמשיך אל שמורת החולות, שם נלמד על מסעו של גרגר החול והיווצרות דיונות.
המסלול מעגלי
רמת קושי: קלה

נחל אלכסנדר
נלך לאורכו של אחד מנחלי השרון, הזורם בעמק חפר ונשפך אל הים התיכון. נכיר את הצב הרך שמצא בית בשמורה ייחודית ונשמע על מסחר האבטיחים שהתפתח באזור. נלמד על זיהום נחלים ועל הפעולות שנעשו לשיקום הנחל.
המסלול אינו מעגלי ודורש שני רכבים.
רמת קושי: קלה

שמורת חוף השרון
נלך בראשו של צוק הכורכר המתנשא מעל חוף הים התיכון בין שבילי החול. נכיר את הצמיחה הייחודית לחוף הים ונחפש את האירוסים שמחילים לפרוח. אם יהיה לנו מזל נוכל גם לפגוש את בעלי החיים המסתובבים פה, בעיקר את הצבאים.
המסלול מעגלי
רמת קושי: קלה

נחל פולג
נלך לאורך חלקו המערבי של נחל פולג, הנקרא כך בגלל שמפלג את השרון לשני חלקים, נעבור דרך הפרצה העתיקה שנפרצה ברכס הכורכר ונסיים בגלגולים בדיונה הגדולה הסמוכה למכון וינגייט.
המסלול מעגלי
רמת קושי: קלה

שמורת פורה
נצא לטיול פריחה באחת השמורות היפות בדרום. נחפש את מגוון פרחי החורף ונלך עד גשר הרכבת הישן שנבנה ע"י הטורקים במלחמת העולם הראשונה. נצפה לעבר תל נגילה ונשמע על ההתיישבות באזור.
המסלול מעגלי
רמת קושי: קלה

בתרונות רוחמה
נצא לחפש את הכלניות בדרום ובמקביל ליהנות מתופעה ייחודית – הבתרונות הנוצרים באדמת הלס בעקבות הגשמים. נלמד על ההתיישבות באזור ועל רוחמה, הקיבוץ הראשון בדרום שהוקם לפני מעל ל-100 שנה.
המסלול מעגלי
רמת קושי: קלה

נחלאות
אוסף שכונות ירושלמיות ישנות הולידו את השם הכללי "נחלאות" בו נוכל לפגוש עדות שונות, סמטאות ציוריות ובליל שפות. נסייר בין השכונות השונות, בתי הכנסת ודמויות עבר שחיו כאן והשאירו חותם ייחודי.
המסלול מעגלי
רמת קושי: קלה

ממשכנות שאננים לרובע היהודי
נצא לסיור ממשכנות שאננים, חלוצת השכונות מחוץ לחומה, שם נשמע על סיפור היציאה מהחומות שהחלה לפני כ-160 שנה. נרד אל גיא בן הינום ונטפס אל הר ציון, שם נבקר בקבר דוד המלך ומשם אל הרובע היהודי על אתריו השונים.
המסלול אינו מעגלי.
רמת קושי: קלה

רחביה
שכונתם של משכילי ירושלים שנוסדה לפני כ-100 שנה טומנת בחובה סיפורים מיוחדים על דמויות שפעלו בה ועל בתים יפים וייחודים. נספר על הנשיא בן צבי, על שר הקיצוב דב יוסף, על הגמנסיה העברית ועל שכונת גנים יפהפיה.
המסלול אינו מעגלי
רמת קושי: קלה

עמק המצלבה וקרית הלאום
נלך מעמק המצלבה, פנינת טבע בלב ירושלים על עצי הזית הרבים שבה, ונטפס במעלה ההר אל קרית הלאום, בה שוכנים כנסת ישראל, משרדי הממשלה, בית משפט העליון ומוזיאון ישראל. נסייר בגן הוורדים ונסיים במנורת הכנסת.
המסלול אינו מעגלי
רמת קושי: קלה

נחל כוס
נפתח את סיורנו בחרבת ארזה, אתר ארכיאולוגי קטן מתקפות בית ראשון עם מתקנים חקלאיים שונים ומשם נרד לארכו של נחל כוס, שם נפגוש פריחת חורף מרהיבה, ונסיים בחורשה נעימה באזור גן חיות התנ"כי.
המסלול אינו מעגלי
רמת קושי: קלה

שביל הארז ביער ירושלים
יער ירושלים נטע בשנות ה-50 ומשמש עד היום יעד מובחר לטיולי טבע קרוב לעיר. נלך לארכו של שביל הארז, שם נפגוש פרחי חורף שונים, נטפס אל ארז בן גוריון וחרבת חממה, שם נשמע על פלוגת יהונתן שכבשה בתש"ח את האזור.
המסלול אינו מעגלי
רמת קושי: קלה

עין בוקק
נגיע מכביש 90 לחניה של מלונות עין בוקק. נמשיך אל תוך נחל בוקק, ונלך במים הצלולים והקרירים של הנחל עד שנגיע לנקודת השכשוך של עין בוקק ומפליו היפים. יש להביא נעליים למים ובגדי החלפה.

המסלול מעגלי
רמת קושי: קלה

נחל אוג
נלך בנחל אוג, הנחל הצפוני של מדבר יהודה. נתחיל בתצפית אל עבר המדבר, נלך בתוך נקיקי הנחל ואף נטפס ביתדות. נכיר את הנוף המדברי ואת צמחי המדבר הייחודיים.
המסלול מעגלי
רמת קושי: בינונית-קשה. המסלול כולל יתדות.