שעות: 17:00-20:00

בקעה-מסע בזמן בשכונה הציורית

בסיור נצא למסע בזמן אל השכונה הציורית שהוקמה בדרום ירושלים עם הגעת הרכבת בסוף המאה ה-19. בסיור נפגוש בתים, אנשים ופינות חמד ונגלה לאן נעלמו תושביה המקוריים של השכונה בשתי תקופות היסטוריות שונות. את הסיור תדריך תמר הירדני, מורת דרך ותיקה, דור תשיעי בירושלים, מחברת ספרים בידיעת הארץ ועוסקת בהכשרת מדריכים בקורסים השונים של משרד התיירות.

מדריכה: תמר הירדני

תאריך ושעות: יום א, י"א אייר תשפ"ד, 19.5.24, 20:00-17:00

נקודת מפגש: תחנת הדלק פז בדרך בית לחם מול ג'פניקה (אין הכוונה לתחנת הדלק סונול)

נקודת סיום: באזור רחוב בן יהודה

חלוצים בין החומות-חיילי היאחזות הנח"ל ברובע היהודי

עם תום מלחמת

ששת הימים התגלו ממדי ההרס בעיר העתיקה אך חבורת חיילים צעירים התגייסה לשיקום ההריסות ולבניה מחודשת של הקהילה היהודית בין החומות. את סיפורה של החבורה תיארה רעות אודם בספרה 'חלוצים בין החומות'. רעות, מדריכה ותיקה בעיר הבירה, תדריך את הסיור, תוביל אותנו בין בתי הראשונים ויחד נגלה את תולדות הרובע בשנים הראשונות לשחרור ירושלים.

מדריכה: רעות אודם

תאריך ושעות: יום ב, כ"ו אייר תשפ"ד, 3.6.24, 20:00-17:00

נקודת מפגש: שער ציון

נקודת סיום: הרובע היהודי

יהודים ומוסלמים-'הרובע המעורב' בעיר העתיקה

הרובע המוסלמי הוא אזור פחות מוכר בעיר העתיקה אך במקור היה חלק מההתיישבות היהודית הענפה בין החומות. בסיור נצא להכיר את הדמויות, הסיפורים והבתים שמאחורי ה'רובע המעורב', כפי שנקרא המקום בחלק מהמפות במאה ה-19. ניפגש גם עם ההתיישבות היהודית המתחדשת באזור בעשורים האחרונים ונכיר פינות נסתרות המוכרות רק ליודעי חן.

היכן היה ביתו של המהרי"ל דיסקין? מי הייתה העגונה? מה עשה שמואלייזר הנגר? אלו פריטים ניתן למצוא בדירתו אריק שרון? אלו בתים נרכשו לאחרונה באזור ומה הקשר לחברון? בואו לסיור ותגלו.

את הסיור ידריך אסף דל, תלמיד מחקר במחלקה ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה באונ' בר אילן ומדריך בכיר מדרשת חברון.

מדריך: אסף דל

תאריך ושעות: יום ב, י"ח סיון תשפ"ד, 24.6.24, 20:00-17:00

נקודת מפגש: רחבת הכותל (ליד השירותים)

נקודת סיום: רחבת הכותל (ליד השירותים)

רק בעברית-בית הכרם שלא הכרתם

בית הכרם, משכונות הגנים המיוחדות של ירושלים, שומרת עד היום על השקט והיופי שלה. נצא לסיור בשכונה ונשמע על מייסדיה ותושביה, על המכללה למורים שקיבלה מקום של כבוד, על השותפות בנטל הביטחון מימי המאורעות ועד מלחמת ששת הימים, על בית הוועד וגלגוליו, על גן העשרים ועל המשורר הלאומי שכמעט הפך לתושב קבע. את הסיור ידריך מאיר דנא פיקאר, מורה דרך וותיק, איש ירושלים ומדריך בכיר במדרשת חברון.

מדריך: מאיר דנא פיקאר

תאריך ושעות: יום ד, י"א תמוז תשפ"ד, 17.7.24, 20:00-17:00

נקודת מפגש: כיכר דניה, ליד אנדרטת האוניה, יש שירותים בסופרמרקט בנקודת ההתחלה.

נקודת סיום: כיכר דניה, ליד אנדרטת האוניה