להרשמה

נסייר בחברון ונפגוש בדמויות אשר היו כאן משחר ההיסטוריה. נדבר על אדם הראשון, שנשאל 'איכה' ועל אברהם אבינו שענה 'הנני', נזכיר את דוד המלך המולך בחברון ושב בתשובה. נדבר על משמעות "זכות אבות" אותה אנו מזכירים בתפילות הקשורות לימים הנוראים, על חזרה לשורשים שהם גם נקודת השיבה שלנו לעצמנו.
הסיור יתחיל בתל חברון העתיקה, באזור בו התגוררו אבותינו, וימשיך לשכונות היהודיות הנמצאות בעמק נסיים באמירת סליחות במערת המכפלה.
"בגלל אבות תושיע בנים"
סיור בארמון הנציב, קבר רחל, דרך האבות ומערת המכפלה.
תפילות הימים הנוראים שזורות בסיפורים ומעשים רבים של אבות האומה. בסיור נגיע אל המקומות בהם התרחשו מעשים משמעותיים. דרך החיבור לסיפור, למקום ולפיוטי הסליחות נתחבר אל התפילות והמעשים בימים אלה. נתחיל בתצפית מארמון הנציב לכיוון הר המוריה ונדבר על "העוקד והנעקד והמזבח". נבקר בקבר רחל המגלגלת את רחמיו של הקב"ה על עם ישראל, ובשבילה הוא משיבם. נלך על דרך האבות שבגוש עציון ונדבר על דרך הנמשכת משורשיו העמוקים של האדם. דרך הנראית כמסע לילי מפרך, אך בעצם היא דרך המוליכה לאור הדולק בשורש נשמתו, אור שהועבר לו מאבותיו.
נסיים בביקור ותפילה במבנה מערת המכפלה. נדבר על האבות והאמהות הקבורים בה ועל מידות הנפש הנלמדות מכל אחד מהם, על זכות האבות העומדת לנו, על חברון המחברת אותנו לעצמנו, לאבותינו ולאבינו שבשמים.

איך התשובה נוגעת לי?
נסייר בחברון, נעסוק באנשים השונים שחיו בחברון, אדם וחווה, אבות ואמהות, בני יעקב ומאפייניהם האישיותיים השונים.
נבקר במערת המכפלה ונדבר על המחבר בין כל האנשים השונים השייכים לעם ישראל, על התפילות השונות שחוברו על ידי אבות ומנהיגי האומה ומאפייני התפילות בהתאם לאישיותם.
נעפיל לתצפית בגבעת אביגיל, שם נדבר על דמותו של דוד המלך, מקים עולה של תשובה.
נבקר ביער יתיר, בשביל המתקנים החקלאיים, ובסיור עששיות נדליק את האור הבוער בליבו של כל אחד מאיתנו. נעסוק בהגדלת האור של כל אחד מאיתנו, מעובד האדמה הפשוט עד איש הדת המאמין.
נסיים בסדנת התבוננות ואמירת סליחות בבית הכנסת העתיק של חורבת ענים.

להרשמה