חובבי ידיעת הארץ?

מוזמנים להצטרף למגוון הרצאות וסיורים בידיעת הארץ מבית מדרשת חברון. אפשר להירשם לסיור בודד או לסדרה כולה. מהרו להירשם! מספר המקומות מוגבל.

הרצאות זום על דמויות מופת ומורשת קרב

רוצים להעשיר את הידע בלי לצאת מהבית? הסדרה הזאת בשבילכם!

מה היה הקשר בין דוד רזיאל לרב קוק? אליהו גולומב מפקד ההגנה היה יותר חבר או יותר מפקד? מי שימש כמעין צייר צבאי במלחמת העצמאות? אלו דמויות קבורות בבית העלמין בקרית ענבים וכיצד פוענחו תעלומות בקרב הל"ה מתוך ניתוח הממצא בשטח? תשובות במגוון ההרצאות עם המרצים המומחים ביותר בתחומם.

המרצים: שי בייטנר, ד"ר נעמה אוחנה-ארום, ד"ר רפי לואיס ומשה נחמני.

לפרטים נוספים ולהרשמה להרצאות זום

 

ירושלים מזווית אחרת

מגוון סיורים העוסקים בהיבטים פחות מוכרים בעיר הבירה. היכן היה ה'רובע המעורב'? מי היו המופ"סים בבית הכרם? כיצד צעירי הנח"ל תרמו להקמת הרובע היהודי אחרי מלחמת ששת הימים ואלו הפתעות ניתן למצוא בשכונת בקעה? הירשמו לסיורים או לסדרה כולה ותגלו.

המדריכים: תמר הירדני, רעות אודם, אסף דל ומאיר דנא-פיקאר.

לפרטים נוספים ולהרשמה לסדרת ירושלים

סדרת סיורים במעגל השנה – ימי שישי

לחגים אפשר להתכונן דרך הספרים ואפשר גם להתכונן דרך הרגליים. בסוף השבוע בו חל יום העצמאות נצא להכיר את הקמתה של המושבה מוצא, מושבה שהייתה מעין 'תקדים' למושבות העלייה הראשונה. בהמשך החודש נלך לנבי סמואל ונשמע כיצד ייתכן שראשיתם של מנהגי ל"ג בעומר החלו דווקא באתר המרשים שזוהה עם קברו של שמואל הנביא. לקראת חג שבועות נלך להר ציון, נדון במסורת קבר דוד במקום ונחשף למספר תעלומות מעניינות שחלקן לא נפתרו עד עצם היום הזה. מחכים לכם!

המדריכים: עקיבא סגל, ד"ר רוית פרבר ואסף דל.

לפרטים נוספים ולהרשמה לסיורי מעגל השנה

מה חדש בחברון?

בשנים האחרונות המחקר בחברון פורח. כתובות עתיקות התגלו במערת המכפלה וחפירות חדשות נעשו ממש למרגלותיה, מסמכים היסטוריים נמצאו בארכיון ובדיקות מעבדה העלו תובנות מרתקות על תל חברון. במקביל, חברון מתחדשת גם בהווה. בתים חדשים נבנים ואחרים נרכשים והכל מתוך מאמצים רבים ומסירות גדולה. מוזמנים לבוא ולהתרשם מכל מה שחדש בעיר האבות והאימהות.

בהדרכת אסף דל

לפרטים נוספים ולהרשמה לסיורי חידושים בחברון